To, že by ste mali mať svoj web, asi viete, preto tomu nebudem venovať pozornosť. Firemný web má však svoje pravidlá. Nie je jedno, aký dizajn bude mať, nie je jedno či bude, alebo nebude prehľadný a určite nie je jedno ani to, čo na neho dáte a čo nedáte. Poďme si teda v skratke povedať, ako by taký firemný web mal vyzerať.žena píše na počítači.jpg
 
Základom je elegancia
 
Firemný web musí byť v prvom rade elegantný. Vyhnite sa trápnym pokusom o to, aby sa na ňom ľudia pobavili. Verte, že vo väčšine prípadov, sa naozaj nepobavia. Keď niekto na váš web zavíta, nejde tam preto, aby ocenil váš vtip. S najväčšou pravdepodobnosťou hľadá ceny, kontakt alebo ponuku vášho tovaru. Web by teda mal byť elegantný, prehľadný, jednoduchý a stručný.
 
Ukážte im to, čo chcú
 
Už som to načrtol, ale keďže ide o veľmi podstatnú vec, tak sa tomu ešte chvíľku povenujem. Na webe musíte mať všetko, čo na ňom ľudia hľadajú. Nie je až tak ťažké prísť na to, čo to je. Ako som už povedal, najčastejšie ide o kontakty, ceny, ponuku a možno nejaké informácie, ako váš tovar používať. Pre vás z toho vyplýva to, že na webe musia byť umiestnené tieto veci.
 

  • Kontakty
  • Prehľadná ponuka tovaru / služieb, najlepšie roztriedená do niekoľkých kategórií
  • Cenník, cenová ponuka môže byť aj priamo pod tovarom alebo konkrétnou službou

 tablet na stole.jpg
Okrem týchto troch vecí nič nepokazíte aj blogom a kolónkou „ o nás“. v blogu si ľudia môžu prečítať zaujímavé veci o tom čo ponúkate a v kolónke „o nás“ môžete u nich vyvolať nejaké sympatie. Zabudnite na štyri A štvorky, na ktorých budete písať o tom, ako ste super a že vás k založeniu firmy viedol zážitok z babičkou, ktorý ste zažili na vidieku pred tridsiatimi rokmi. Snažte sa byť trefní a struční. To sa cení omnoho viac a aj to robí lepší dojem.
 
Ešte jedna drobnosť. Ak by ste chceli mať na webe fotogalériu, vyhnite sa fotografiám z mobilu, na ktorých držíte diplom z lokálnej súťaže podnikateľov. Ak sa nemáte naozaj čím pochváliť, tak sa radšej nechváľte.