Obsah stránky, výber kľúčových slov, prístupnosť webu pre vyhľadávacích botov a optimalizácia jeho rýchlosti sú všetko činnosti, s ktorými ste oboznámení v prípade, ak ste vlastníkom webovej stránky a bojujete za jej najvyššie umiestnenie v internetových vyhľadávačoch. Požadovaným výsledkom je viditeľnosť vášho webu, z ktorej následne vzniká jeho vysoká návštevnosť a vznik požadovaných konverzií na vašej stránke. Tieto potrebné nástroje zahŕňa seo optimalizácia pre vyhľadávače a detailná starostlivosť o všetky on-page seo faktory.
Ale k dosiahnutiu maximálneho požadovaného zviditeľnenia a návštevnosti stránky sa rovnako tak nesmie zabúdať ani na off-page faktory optimalizácie.url adresa.jpg

  • Ide naopak o starostlivosť o efektívnosť činností, ktoré sa odohrávajú na externých zdrojoch, respektíve mimo vášho webu, no pritom majú s jeho viditeľnosťou a návštevnosťou podstatnú súvislosť.

Povedané veľmi jednoducho- Vaša stránka môže mať skutočne kvalitný a zaujímavý obsah, no pokiaľ o nej nebude nikto hovoriť , stráca svoj potenciál a význam. Musíme dať o nej vedieť, a to formou externých ( (vonkajších) )) zdrojov.
Spätné odkazysú jednou z najvyužívanejších foriem s vysokou efektivitou. Nielen kvalita týchto odkazov, ale takisto ich počet je dôležitý. Odkaz bude zahrnutý v obsahu na externej stránke, pričom ak na neho užívateľ respektíve čitateľ klikne, presmeruje ho priamo na váš web. Nielenže tieto odkazy dokážu sprostredkovať spojenie užívateľa s vašou stránkou, ale takisto sú jedným z faktorov výšky umiestnenia vášho webu v internetových vyhľadávačoch.síťové připojení.png
Pre vysokú efektívnosť by bolo najlepšie, pokiaľ by bol článok s odkazom umiestnený do tematicky blízkych webov alebo do tematicky blízkej kategórie. Logicky tak vzniká vyššia šanca, že obsah s odkazom bude čítať človek, ktorého by téma, služby či produkty vašej stránky mohli úprimne zaujať a stane sa tak priamo zákazníkom.