Kvalitný, pravidelný a zdravý spánok je dôležitý pre našu telesnú ako aj psychickú regeneráciu. Je pre človeka rovnako dôležitý ako pravidelné stravovanie. Avšak ani kvalitný spánok nemusí byť samozrejmosťou a preto si žiada vyvarovať sa istým negatívnym faktorom, respektíve dodržiavať niekoľko pozitívnych zásad. Najmä v prípade, ak mávate problém so zaspaním či ak sa v noci len prehadzujete a ráno (ako i celý deň) vám chýba potrebná energia. Sú prípady nespavosti, na aké by sa mal pozrieť lekár, avšak v tých ľahších prípadoch môžeme skúsiť hneď niekoľko známych trikov.Spálňa, luxusná posteľ, červená deka
V nejednom prípade sa stane, že ak si zvykne človek poobede zdriemnuť, v noci „už nezaberie“. Ak vám je táto situácia blízka, skúste počkať až do večerných hodín a nachystať sa radšej na poriadny spánok.
Dôležitú úlohu však zohráva aj priestor a jeho okolie, kde máte v pláne spať. Ten by mal byť samozrejme usporiadaný, takisto by v ňom nemali byť veci navyše, ktoré s pohodlím a spánkom nesúvisia. Je vhodné tiež regulovať teplotu, respektíve zabezpečiť, aby bola miestnosť dostatočne vzdušná a vyvetraná, no na druhej strane v nej nesmie byť chlad a zima. Z hľadiska svetla a osvetlenia je pre spánok vhodnejšie tmavé prostredie a treba si dať pozor, aby v okolí nebolo príliš svetla.Žena relaxuje na gauči, číta časopis

  • V miestnosti sa tak môžu nachádzať rôzni pomocníci ako ventilátor, prenosný radiátor, zvlhčovače či závesy alebo žalúzie na oknách. Prípadne aj drobnosti ako napr. slúchadlá do uší a tienidlá na oči.

Podstatným faktorom je pochopiteľne aj samotná posteľ. A jej dôležitou súčasťou je vhodný matrac, pričom ak je ten váš súčasný starý alebo je dosť možné, že nevyhovuje vašej postave či polohe pri spánku, kvalitnú voľbu poskytujú matrace žilina.
Rozhodne nám nepomáha, ak si dve až tri hodiny pred spaním „doprajeme“ kávu, alkohol, cigarety, alebo aj ťažko stráviteľné či korenené jedlá. Vždy je lepšie dať si cca 45 minúť pred spaním niečo menšie v prípade, ak vás po ľahšej večeri ešte postihne hlad.