Chrbtica dokáže človeka poriadne potrápiť, a to aj v mladom veku. Poviem vám, že sa naozaj nepovažujem za nejakú padavku. Bolesť znášam celkom dobre, no keď ma rozbolí chrbát alebo mi bolesť z chrbtice vystreľuje do nohy, je to niečo neznesiteľné. Keď bolieva chrbát aj vás, možno vás trošku sklamem. Žiadne masti, gély ani tabletky, vám naozaj nepomôžu. Jediná šanca, ako s týmto trápením skoncovať, je trvalá a razantná zmena životného štýlu.muž sedí na podlahe.jpg
 
Pravidelné masáže
Moja partnerka mi stále hovorila, že by som mal začať chodiť na masáže. Veľmi dlho som to odmietal. Ona mala nejakého maséra a predstava, že ma bude masírovať nejaký muž, no hrôza. No dobre. Viem, bolo to detinské. Ale kto z nás niekedy nie je také veľké dieťa? Na masáže som nakoniec chodiť začal a naozaj veľmi pomohli. Chcem vás len upozorniť na to, že nestačí, ak si na masáž odskočíte raz za mesiac. Musí to byť minimálne raz za týždeň a to naozaj po dlhú dobu.
 
Naučte sa zdravo spať
 
Druhá veľmi dôležitá vec je to, ako spíte. Nejdem hovoriť o matraci. Ten musí byť ortopedický, no to platí pre všetkých ľudí. Lebo ak spíte na nejakej hlúposti, tak verte, že vás chrbtica jedného dňa začne trápiť. Chcem hovoriť o tom, ako spať. Pre chrbticu je najlepšie to, ak spíte na chrbte. Možno takto spať neviete. Preto sa to budete musieť naučiť.žena masíruje muža.jpg
 
Venujte jej desať minút denne
 
Možno ste túto radu počuli už miliónkrát. Ja vám ju teda zopakujem ešte raz. Zdravotné cviky na chrbát dokážu urobiť zázraky. Podobne ako s masážami, aj pri cvikoch platí, že ich musíte cvičiť každý deň. Ja cvičím desať minút ráno a desať minút večer. Keď prídu dni, že chrbát bolí naozaj ale naozaj veľmi, tak si zacvičím aj v robote počas obednej pauzy. Veľmi nápomocné sú cviky, ktoré môžete robiť aj počas sedu. Tie si môžete zacvičiť kedykoľvek a chrbticu ponaťahovať a uvoľniť. Naozaj to veľmi pomáha.