Je to už niečo vyše 70 rokov, čo sa začali k jazde na motorke používať dnes už neodmysliteľné bezpečnostné prvky a pokrývky hlavy, akými sú moto-prilby. Zo začiatku to bol plán, nákresy a úvahy, ktoré dali vzniknúť dnes už veľmi dobre známemu prvku, avšak prvé prilby a tie z minulého storočia sa s tými súčasnými už takmer ani nedajú porovnať. Samozrejme idú kvalitatívne nahor a od pôvodnej „škrupiny na hlave“ sme dnes svedkami komfortného a kvalitatívneho veľdiela, vo forme známych pretekárskych prílb ako schuberth C4.Jazdec na motorke

  • Pokrok sa týka dizajnu, pohodlia pri nosení a takisto funkčnej výbavy, ktoré boli v spomínanom obdobím niečím, s čím motorkári neboli ani zďaleka zoznámení. Maximálne len z nejakých nadčasových teórií.

Je teda zrejmé, že z tej najprimitívnejšie pôsobiacej prilby sa postupom času a zdokonaľovaním stala ponuka súčasných veľmi komfortných a funkčných modelov s maximálnou ochranou, ktorá je navyše testovaná tkzv homologáciou ECE.
Aj napriek tomu však pôvodná podstata a koncept v podobe vonkajšej odolnosti „škrupiny“ a vnútorného pohodlia vyplneného vhodným materiálom zostáva nemenný. Pochopiteľne len mení svoj dizajn, a to aj z hľadiska štýlovosti a elegancie. Napríklad dnešné uzavreté „integrálky“ alebo výklopné či cross modely už rozhodne nie sú v tomto smere k smiechu, ale práve naopak. Priťahujú nielen podstatou bezpečnej a pohodlnej jazdy, ale ešte o niečo viac svojim vonkajším, veľmi štýlovo pôsobiacim prevedením.Žena s moto-prilbou na hlave
Je takisto zaujímavé podotknúť, že prakticky dlhší čas od svojich začiatkov prilby vlastne predstavovali len pokrývku hornej časti hlavy. Dnes už populárne integrálne „uzavreté“ prilby prišli až neskôr a priniesli svoje výhody. Okrem zvýšenej ochrany v prípade možného pádu takisto ochranu pred silnou nárazovosťou vetra, slnečnými lúčmi alebo nepríjemne lietajúcim hmyzom.