So skromnosťou zájdete ďalej. Ak sa vám s vašim podnikaním začne dariť naozaj parádne, nemyli by ste zabudnúť na svoje začiatky, na skromnosť a hlavne na svätú pravdu, že zákazník, je váš pán. Verte mi. Padnúť na dno, sa dá naozaj veľmi ľahko a hlavne rýchlo.
 veta, zarábaj peniaze.jpg

Poučte sa z chýb iných

 
Mám viacero kamarátov a známych, ktorí majú svoje firmy. Príbeh jedného z nich, by mal byť výstražným prstom, pre každého z vás. Založil si firmu, ktorá sa venovala cestovnému ruchu, konkrétne organizovaním zájazdov do Chorvátska, do Černej Hory a iných podobných destinácií. Pamätám si, ako začínal. Bol vďačný za každého zákazníka. Neraz predal zájazd aj pod cenu, aby urobil všetkých pokojných a získal si nových klientov. V dobe, keď sa tieto destinácie stali populárnymi, priam exotickými, sa mu začalo naozaj dariť. V podstate nestíhal obslúžiť každého. Zo začiatku sa snažil naozaj výnimočne. Podnikal tak, že boli naozaj všetci spokojní. Doobjednával autobusy, neraz sa spojil aj s konkurenciou, len aby všetkým vyhovel.
 
Toto šialenstvo trvalo asi rok, potom dokúpil autobusy a začal podnikať naozaj vo veľkom. Netrvali ani dva mesiace, kým sa z neho stal „pán podnikateľ“. Začal byť arogantný, zákazníkov odbíjal, dokonca si urobil svoju súkromnú kategóriu, takzvaných nežiadúcich zákazníkov. Išlo o ľudí, ktorí si kupovali tie najlacnejšie zájazdy. Ak sa náhodou stalo, že potreboval autobus na tie drahšie, týchto ľudí zrušil a miesta predal solventnejším klientom. Viete ako sa to celé skončilo? Ak predpokladáte, že vydržal len niekoľko mesiacov, tak máte pravdu. Medzi ľuďmi sa začalo šíriť, že jeho firma jedná s klientami na hovno a ľudia šli inam.
 muž a žena diskutujú.jpg

Každý zákazník je zákazník!

 
Pri svojom podnikaní nesmiete zabudnúť na jedno. Aj človek, ktorý vám zarobí jedno euro, je stále váš zákazník a aj vďaka nemu, si môžete dovoliť luxusnú dovolenku a barák s bazénom. Zachovajte si svoju skromnosť, úctu a ochotu ku každému, kto prekročí prah vašej firmy.